Categorieën
Geen categorie

Let’s go Xtreme Costa Brava Running

Blanes, je kent deze Spaanse badplaats vast wel van tv/verhalen of uit eigen ervaring. Costa Brava staat bekend om het uitgaansleven en niet zo zeer om de mooie wandel/hardloopomgeving. Maar na het rennen van de CBXR (Costa Brava Xtreme Running) denk ik daar geheel anders over.. wat een prachtige, grillige kust!

Het parkoers van deze meerdaagse liep in 3 etappes van Blanes naar Portbou (net onder Frankrijk).
IMG 1751 - geen-categorie - Let's go Xtreme Costa Brava Running

Dag 1 was een etappe voor zowel de meerdaagse lopers als voor de daglopers; 25KM van Blanes naar Tossa de Mar. De crux zat ‘m in de staart waar we ons nog een technische afdaling voorgeschoteld werd. Voor mij gold deze dag als een opwarmdag. Niet teveel schade oplopen en relaxed de route afleggen – ik ben er na deze dag nog lang niet.. Het traject was vandaag dus behoorlijk gevuld met lopers, veelal ook onervaren lopers. In de loop van de KMs kon ik steeds meer mensen inhalen – altijd goed gevoel maar ik moest hierdoor niet te hard willen gaan lopen.. Het was een mooie etappe, waarbij we door twee botanische tuinen liepen en in de laatste KM mochten we nog door de muur van een fort klauteren. Supertoffe aftrap voor de meerdaagse.

De nacht bleef ik in Tossa (finishplaats) slapen in een 4sterren hotel. Fiks buffet voor diner en nog fikser voor ontbijt – wat ik uiteraard wel kon gebruiken (ondanks alle donuts die ik bij de verzorgingsposten verorberde).

20130511 130851 - geen-categorie - Let's go Xtreme Costa Brava Running

Dag 2 werden we ’s ochtends met de bus naar Sant Feliu gebracht. Startboog stond klaar, muziek stond aan en de sfeer was gemoedelijk. Vandaag werden er zo’n 135 mensen weggeschoten. Doel was om deze hele dag te genieten, geen enkel moment afzien want het is pas dag twee. Het lukte met goed; wisselend landschap, mooie klims en vette afdalingen..ik verveelde me geen moment en de tijd vloog voorbij. Finishen op de camping bij Torroella de Montgri was niet bijster bijzonder – laatste 5KMs over het strand hadden ze achterwege kunnen laten, maar desalniettemin ik had een toffe dag gehad! Met de bus mochten we weer terug naar het hotel. ’s Avonds voelde ik het al, deze dag zou ik niet pijnvrij overleven. Maar ach, wat is pijn..spierpijn van het afdalen was het enige wat ik had en uiteraard was ik mega-stijf. ’s Avonds terug naar het hotel – koude douche gepakt, gegeten en heel rap het bedje in want ik voelde de vermoeidheid behoorlijk.

IMG 1750 - geen-categorie - Let's go Xtreme Costa Brava Running

Dag 3 pakten we weer de bus. Vandaag zouden we van Roses naar eindbestemming Portbou lopen. Doel van vandaag was finishen, waarbij ik er vanuit ging dat ik vandaag toch echt wel minder leuke momenten zou hebben. Maar nee, ik vond alles fantastisch – zelfs de steile klauterklim in de laatste KMs vond ik geweldig. De route was zo gaaf en de dorpjes zo leuk – ik was constant aan het genieten. Ik genoot zo erg dat ik ook wel erg lekker doorliep. Een uur eerder dan ik zelf verwachtte liep ik al onder het finishdoek door. Stond ik na dag 1 nog als 10e in de resultaten, ik eindigde als 5e! En ja, ik was nog in staat een finishsprongetje te maken! Wat een prachtige meerdaagse – steile klimmetjes, zigzaggend over boulevards, kiezelstrandjes, single tracks door struikgewas, trappen (enorm veel trappen), technische afdalingen en dan die uitzichten onderweg.. Kortom, enorm genoten!

Speciaal dank aan Inge – supporter/coach/vriendin, het was fijn haar erbij te hebben!

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=NgxHarxwY1k met mij smiling in het paars op 0:59 en 2:06!

Costa Brava Xtreme Running: dag 1 25KM,1500hm in 3:20:01, dag 2 53,5KM, 2100hm in 8:08:49 en dag 3 53 KM, 1580hm in 7:29:08. Gelopen op de Salomon S-Lab Sense Ultra, met de rugzak Salomon advanced skin S-Lab 12.
roadmap - geen-categorie - Let's go Xtreme Costa Brava Running

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *